Bariery w postaci jednego-dwóch stopni można zlikwidować na różne sposoby i gorąco zachęcam do podjęcia różnych działań w tym kierunku. Najsensowniejszym rozwiązaniem byłaby ich likwidacja przy okazji remontu budynku lub od razu budowanie bez barier. Jednak, gdy mamy stan zastany, sprawa bywa trudniejsza. Jeśli na zmiany w budynku nie zgadza się konserwator zabytków albo z powodów finansowych czy technicznych przebudowa jest trudna, pozostaje nam niewiele rozwiązań. Na zachodzie podpatrzyłem proste i dość tanie rozwiązanie: rampy przenośne (lub szyny). Oto ich zalety:

* Rampa przenośna nie narusza konstrukcji budynku – nie wymaga więc zgody właściciela budynku ani konserwatora zabytków,

* Decyzja o zakupie rampy nie powoduje konieczności przeprowadzenia remontu, itd – od razu po zakupie jest gotowa do użycia!

* Rampa może być używana w kilku miejscach – również do ‚letnich’ ogródków usytuowanych na podestach.

* Rampa może być przechowywana na zapleczu, za ladą, itd i jest udostępniana osobie potrzebującej ‚na żądanie’.

-

Wierzę, że rampy są najsensowniejszym rozwiązaniem gwarantującym szybkie udostępnienie miejsca.

Czekamy też na alternatywne pomysły i rozwiązania (ale, błagam, realne do zrealizowania). Jeśli macie Państwo pomysł na własne dostosowania, prosimy o informacje, przedstawimy je u nas. Najgorszym pomysłem jest bezczynność.

Ponieważ chcemy pomóc (bo bardzo nam zależy na czuciu się w Warszawie dobrze – na możliwości korzystania z jej uroków), zapewnimy oznakowanie sklepu specjalną nalepką oraz możemy pomóc przy dostarczeniu rampy czy innego urządzenia do lokalu. Chętnie zrobimy przy tym zdjęcie i umieścimy informację na stronie oraz przekażemy ją do Niepełnosprawnika, bazy miejsc dostępnych w Warszawie.

==========================================================================

Napisałem do kilku sklepów i handlowców, które znalazłem w necie z prośbą o przedstawienie swoich propozycji – niżej zamieszczam propozycje tych którzy mi odpisali.  Zapytałem jakie zniżki mogą zaoferować.

Rampy sprawdzam osobiście. Cały czas czekam też na dalsze, nowe propozycje.

.

1. Akson.

rampa przenośna firmy Akson

+

materiał: aluminium

szerokość: 77 cm

długość: 94 cm

*

cena sklepowa: 390 pln

wynegocjowana cena dla TPSW:  315 pln

8

9

7

6

5

*

*

*

=> * Ten model, wg mnie jako wieloletniego wózkowicza,  dobrze  spełnia swoje zadanie,  jest odpowiedni do wózków zarówno ręcznych jak i akumulatorowych, jest odpowiedni do 1 – 2 stopni oraz cechuje się najlepszą (najniższą) ceną.

Akson posiada też wiele innych modeli szyn (i innego wyposażenia) – wystarczy poszukać! www.akson.pl/promocje/

szyny Perfolight V11

długość max 110 cm

waga ok 3,6 kg

aluminium

solidne wykonanie – renomowana firma

udźwig do 300 kg

0

olub  nierozkładane – długość 110 cm, udźwig 400 kg, cena 799 pln. =>

==================================================================================

2. Rehamil.pl

Alternatywą dla ramp aluminiowych są bardzo lekkie rampy z tworzyw, dostępne m.in w ofercie sklepów www.rehamil.pl i innych. Są one o wiele bardziej nowoczesne ale i dużo droższe. Jeśli jednak dysponujemy większą gotówką i nie stanowi to problemu, takie rampy są dużo wygodniejsze do przechowywania i przenoszenia. Istnieje też możliwość przewożenia takich ramp na wózku ale trzeba się liczyć z kosztem około 2 tys. pln. Zainteresowanym proponuję wpisać w wyszukiwarce google hasło: rampy dla wózków inwalidzkich i zapoznanie się z propozycjami a jest ich sporo. Ideą jednakże każdej z ramp jest umożliwienie wózkowiczowi dostanie się, mimo pozostawionego albo stworzonego progu i na tym nam w sumie najbardziej zależy. Czy to się uda zależy obecnie wyłącznie od właścicieli sklepów, restauracji i innych obiektów na Trakcie Królewskim, bo na powtórny remont ze strony miasta chyba nie mamy co liczyć. :)

A jak wygląda wjazd do metra dzięki rampie składanej, lekkiej (dostępnej np w www.rehamil.pl) sprawdziłem osobiście. Koszt tej rampy jest oczywiście większy (ponad 2 tys pln, ale jest leciutka i bardzo praktyczna).

888

3. Schodołazy.pl

Trzecią firmą jaka odezwała się na nasz apel jest firma schodołazy.pl. Oto część korespondencji:

Marek Sołtys pisze:

witam serdecznie. najpierw zapraszam na moją stronkę i zapoznanie się z działem rampy w dziale trakt królewskihttp://www.tpsw.pl/tpsw/aktualnosci-tpsw/trakt-krolewski-w-warszawie/rampy/

czy nie bylibyście chętni zamieścić u nas swoją propozycję waszej rampy? jaką cenę moglibyście dla nas zaproponować (dla kupujących na hasło tpsw) interesują nas tanie ale solidne rampy do w/w zastosowania – z możliwością ich sprawdzenia w praktyce
pozdrawiam, marek sołtys www.tpsw.pl

Odpowiedź firmy schodolazy.pl

Witam
Oczywiście, że bylibyśmy zainteresowani.
Cena ramp:
- R-la krótka, reg. od 106-190 cm cena- 1220,00
- R-la długa, reg. 165 do 333 cm cena- 1647,00
Dla waszych przyjaciół na hasło tpsw upust 5%
Mamy w ofercie, również specjalne windy do użytku na dworcach, ułatwiające wjazd osobie na wózku do pociągu czy metra.

Pozdrawiam
Grzegorz Kaczmarczyk

Nasza strona to www.schodolazy.pl

.

4. Roll-A-Ramp.

...

-  produkt jest praktycznie niezniszczalny, wytrzymuje ciężar ok. 400kg (długość 3m, szerokość 76cm), i 500kg (długość poniżej 2m, szerokość 76cm); szerokość: 91cm, 76 cm oraz 66cm i dodatkowo 30cm (w parach);
- lekka, wytrzymała i stabilna konstrukcja aluminiowa z antypoślizgową powierzchnią (warunki atmosferyczne!);
- dodatkowe akcesoria, tj. mocowania, poręcze, uchwyty, podpory.
- certyfikat TÜV, 10-letnia gwarancja producenta.
- rampę można wykonać w zasadzie w każdej długości, ponieważ jest ona wykonana z mniejszych elementów; jest alternatywą podnośników i ramp stałych (nie wymaga więc pozwoleń budowlanych),
- mobilność rampy – łatwe rozkładanie i składanie,  możliwość przewiezienia w bagażniku samochodu kompaktowego (imprezy, koncerty).
- rabat dla Szalonych Wózkowiczów 10%  - DZIĘKUJEMY :-P  (możliwość dofinansowania na likwidację barier)
.
Cenniki:
.

=======================================================================

Więcej ramp i ideę ich zastosowania, można zobaczyć na naszym filmie o pokonywaniu progów w metrze. Mam nadzieję, że niedługo przedstawię filmik o korzystaniu chociaż z kilku miejsc na Trakcie Królewskim!