Warszawa bez barier? Chciałbym… czy kiedyś się uda? Nie wiem…

Największe bariery są w głowach urzędników, odkładających problem na kiedy indziej. Problem poruszania się osób na wózkach jednak istnieje i istniał będzie. Skandalem jest narażanie codziennie wielotysięcznej rzeszy osób na wózkach na niebezpieczeństwo związane z poruszaniem się po ulicach. Skandalem jest zaniechanie działań przeciw wykluczeniu, powodujące również izolację ONnaW w domach i pozwalanie nam żyć w przekonaniu, że jesteśmy gorsi i życie nie należy już do nas.

TPSW podejmuje działania na rzecz przywrócenia Warszawy i później innych miast osobom poruszającym się na wózkach.

Czy Warszawa to moje miasto? …

UWAGA – 2014-02-14 – coś drgnęło! Po czterech latach pisania, działania, happeningów itd, pojawiła się szansa…

http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/warszawa-wyrzuca-pieszych-na-powierzchnie–w-centrum-i-na-targowej-1595.html

 

===========================================================================

Rondo Dmowskiego 

- jedno z najważniejszych skrzyżowań Warszawy. I co? – porażka!

=============================================================================

Warszawa, rondo Dmowskiego,

główne skrzyżowanie Warszawy. Kluczowe miejsce komunikacyjne. XXI wiek, dwa lata do Euro 2012. Miejsce w którym wysiądą turyści przyjeżdżający pociągiem na dw.Centralny,  autobusem z lotniska i dw.Zachodniego, tramwajem ze Wschodniego. Jeśli będą to turyści-kibice poruszający się na wózkach…- jakie będzie ich odczucie?

Może warto o tym pomyśleć przy okazji najbliższego remontu wind, tak by były automatyczne i miały zamykaną kabinę… Poza tym problem przycisków w windach – osoby o słabych rękach nie mogą z nich korzystać gdyż nie są w stanie utrzymać przycisków. Apelujemy do władz miasta o zmianę tych podnośników na normalne windy.

*****************************************************************************************************

W odpowiedzi na komentarze i obawy zamieszczone na portalach:

youtube.com, gazeta.pl i wrzuta.pl informuję:

1. pies asystent to nie tylko misiak przytulanka z którym spaceruję dla przyjemności pod lasem, ale pies pomagający – z certyfikatem – który towarzyszy i pomaga osobie z niepełnosprawnością podczas całego dnia. Podnosi, podaje, otwiera drzwi itd. (zapraszam do działu o psie asystencie). Pies taki jest przygotowany i przyzwyczajony do różnych warunków, również miejskiego. To asystent a nie przewodnik osoby z dysfunkcją wzroku. Proszę zauważyć jak spokojnie pies taki reaguje na przejeżdżające obok samochody. Nie ma oznak stresu, spokojnie idzie obok wózka (na smyczy, bo to mniej bezpieczny teren), wręcz macha ogonem, gdyż lubi jak coś się dzieje. Te wspaniale przygotowane psy przez Pomocną Łapę, a teraz dalej przeze mnie które uwielbiają aktywność i działanie.

Podczas kręcenia filmu byłem ubezpieczany przez osoby w samochodach, generalnie staram się jednak unikać tych skrzyżowań.

2. przedstawiona w filmie (rondo dmowskiego) jazda pod prąd to nie przyjemność czy akcja nastawiona na adrenalinę, ale rzeczywista sytuacja spowodowana zastawieniem JEDYNEGO wjazdu, z ulicy na chodnik, przez zaparkowany samochód. Zaskoczony sytuacją musiałem wrócić pod Rotundę. Apeluję do kierowców o nie zastawianie wejść, podjazdów, albowiem mogą sprowokować niebezpieczeństwo dla innych.

3. zamontowane windy na rondzie Dmowskiego przeznaczone są do użytku domowego i do małych ośrodków – ktoś wydał bezmyślnie ogromne pieniądze zamiast skonsultować rozwiązanie z osobami na wózku  i zamontować takie jak są używane na metrze (zmieszczą się w nich wózki nie tylko ręczne, ale i dłuższe akumulatorowe, a jest i będzie ich coraz więcej). Windy używane na metrze nie wymagają też nieprzerwanego trzymania przycisku celem jazdy albo przywołania (co jest nietrafionym pomysłem ze względu na słabe ręce niektórych wózkowiczów (którzy używają właśnie akumulatorowców)

4. – mamy prawo korzystać z ulicy tam gdzie nie ma innej możliwości. (Patrz: Kodeks Drogowy art 26 pkt 7.
http://www.v10.pl/prawo/Kodeks,drogowy,-,Dzial,II,-,Ruch,drogowy,1.html#rozdzial2
W razie przechodzenia przez jezdnię osoby niepełnosprawnej, używającej specjalnego znaku, lub osoby o widocznej ograniczonej sprawności ruchowej, kierujący jest obowiązany zatrzymać pojazd w celu umożliwienia jej przejścia).

Wózek jest wyposażony w światła, kierunkowskazy, sygnał i jest dopuszczony do ruchu.

Wszystkie osoby zainteresowane, a zwłaszcza urzędników z magistratu, infrastruktury, metra oraz inne chętne na ‚poczucie warszawy z pozycji wózkowicza’ i zrozumienie nas,  zapraszam na przejażdżkę wózkiem po warszawie połączoną z próbą wjechania do metra – część wypowiedzi i komentarzy osób sprawnych bierze się z kompletnej nieznajomości tematu :) jestem otwarty na wszelkie rozmowy!