2011-06-16/28 ZDM Story. ZDM wymyślił:

1.zepsute podnośniki nie remontować…

2.na schodach np przy dworcu Centralnym ułożyć podwójne szyny rynnowe i to powinno umożliwić wjazd osobom poruszającym się na wózkach i z wózkami. Może samobójcom i chcącym narażać swoje dzieci – tak! Pozostałym, nie! To porażka i kpina.

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34889,9806206,ZDM_zamyka_windy___Bo_niszcza_je_wandale_.html

=

Warszawa nie jest genialnie zaprojektowana. Dochodzi do kolizji na skrzyżowaniach ciągów komunikacji pieszej i samochodowej. Odziedziczona infrastruktura powinna zmusić do kompleksowego opracowania planu adaptacji przestrzeni miejskiej do potrzeb osób poruszających się alternatywnie bądź posiadających utrudnienia. Działania na zasadzie wyłącznego gaszenia pojedynczych ‚pożarów’ nie są dobrą praktyką na dłuższą metę.

.

TPSW proponuje:

1.przejścia dla pieszych w poziomie ulicy zamiast przejść podziemnych (nie wykluczają nikogo)

2.w miejscach gdzie nie ma możliwości przejść (miejsce), wytyczenie węższych ścieżek rowerowo-wózkowych z wjazdem na chodnik, umożliwiających w sposób dość bezpieczny pokonanie np ronda Dmowskiego, skrzyżowana Jana Pawła z Alejami Jerozolimskimi i in.

3.wiadukty piesze z kładkami (podjazdami) zamiast schodami. Droższe w budowie ale nie wiem czy nie tańsze biorąc pod uwagę obecnie stosowane podnośniki (a nie windy) które stale się psują i są często dewastowane.

4.windy zamiast niewłaściwych podnośników

- guzik jazdy trzymany stale palcem umożliwia zatrzymanie między piętrami i akty wandalizmu oraz zrobienie ‚meliny’ do ćpannia, picia, załatwiania potrzeb fizjologicznych, spania (uniemożliwia korzystanie przez osoby ze słabymi rękoma)

- drzwi otwierane ręcznie powinny być zastąpione automatycznymi (jak w windach)

- bardzo słabe wykonanie i materiały nieodporne na dewastację i zniszczenie

- za mała ‚nośność’ podnośnika, powodująca blokowanie się przy wózku akumulatorowym i asystencie

.

TPSW zdecydowanie odradza:

1. przyschodowych, naściennych podnośników (ogromna awaryjność, częste uszkodzenia, mała nośność, konieczność zatrudnienia obsługi

2. dwurynnowych szyn podjazdowych położonych na stromych schodach:

- nie odpowiednie dla wszystkich osób poruszających się na wózkach i z wózkami: niebezpieczna stromizna, możliwość nieutrzymania wózka,

- brak możliwości wjazdu wózkiem akumulatorowym: stromizna, szerokość rynien

- brak możliwości wjazdu wózkiem trójkołowym, bliźniaczym, itd

- jednorynnowe są odpowiednie tylko dla rowerzystów (rower wprowadzany przez sprawną osobę) – I TAKIE POLECAMY.